+ näin omaa tekstiäni lavalla ja sain kannustavaa palautetta

+ pääsin opiskelemaan yliopistoon

+ muutin omaan kämppään

+ lopetin tupakanpolton (nyt 3kk ilman enkä aio jatkaa)

+ aloitin laihduttamisen / terveellisemmän suhtautumisen ruokaan / liikkumisen

+ tulin todella hyviksi ystäviksi Aliisan kanssa sekä Alinan, vaikkemme kovin usein näekään

+ opin olemaan yksin olematta yksinäinen

+ leikkautin uuden, paremman hiustyylin

+ aloin käyttää värejä, huulipunaa, leikitellä vaatteilla välittämättä muista

+ en ole tapellut äidin kanssa melkein koko vuonna

- JP

- en saanut kesätöitä

- en ole saanut muitakaan töitä opiskelun oheen (lukuun ottamatta alkuvuoden lyhyttä lastenhoitokeikkajaksoa)

- unirytmini on edelleen hankala enkä kauaa jaksa korjata sitä

- olen edelleen surullinen isäsuhteestani, vaikka olisi jo aika päästää irti ja masennun / itkeskelen tästä säännöllisesti

- olen edelleen hankala sosiaalisissa tilanteissa

- minun on edelleen vaikea antaa itselleni anteeksi, jos olen mokannut tai en yletä täydellisyyteen

- kitsastelen aina ensimmäiseksi ruoasta enkä syö tarpeeksi monipuolisesti

 

Yhteenveto

Saavutin vuonna 2011 ne konkreettiset tavoitteet, joita olin asettanutkin itselleni (opiskelupaikka, kämppä), mutta itsetunnossa yms. henkisemmissä asioissa on parantamisen varaa, vaikka hyväksynkin itseni paljon paljon paremmin kuin ennen. Hyvä vuosi!

 

Vuoden 2012 lupaukset

- PUDOTAN PAINOA 15kg

- KOHOTAN KUNTOANI reilusti, opettelen nauttimaan liikunnasta

- PUDOTAN PAINOA MALTILLISESTI, en ala laihduttamaan muiden kuin itseni vuoksi

- HAEN AKTIIVISESTI TÖITÄ

- jos saan töitä, laitan rahaa säästöön ja LÄHDEN PARIISIIN LOMALLE, vaikken osaa ranskaa

- EN MASENNU SINKKUUDESTANI, vaan jatkan sen pitämistä hyvänä asiana enkä kuvittele, että olisin 15 000 kertaa ehkä onnellisempi, jos minulla olisi joku, sillä olen onnellinen NYT

- JATKAN AKTIIVISESTI TEATTERIHARRASTUKSIA

- LAKKAAN PELKÄÄMÄSTÄ IHMISIÄ, mutta en koe ujouttani ahditavanakaan enkä soimaa itseäni, jos ahdistun paineista

- PIDÄN YHTEYTTÄ NÄIHIN NYKYISIIN YSTÄVIIN enkä aina odota, että muut ottavat yhteyttä minuun, jos olen tarpeeksi kiva

- kirjoitan luentomuistiinpanot puhtaaksi mahd. nopeasti ja ALOITAN ESSEET AJOISSA

- EN SORRU TUPAKKAAN enää, koska olen jo niin hyvässä alussa! En, vaikka kuinka stressaisi tai muut polttaisivat!

- EN KATSO TAAKSENI, vaan eteenpäin enkä murehdi asioita, joihin en voi vaikuttaa

- PIDÄN ITSESTÄNI, olin sitten lihava, ruma, pelokas tai vaikka nämä "lupaukset" eivät toteutuisikaan